Regler for behandling av søknader

Søknadsfrist:
For kommende skoleår er søknadsfristen 15.november.
Vedtak om inntak fattes etter at søknadsfristen har gått ut.

Søknader for inneværende skoleår:
Dersom det er ledig kapasitet, har skolen mulighet for løpende inntak av nyinnflyttede elever til Eidskog kommune. 

Svarfrist:
Etter vedtak om inntak må foresatte bekrefte at de tar i mot plassen i henhold til oppsatt svarfrist.
Oversittelse av svarfristen, kan medføre at eleven mister skoleplassen. 
Elever som får innvilget plass har rett til å fullføre opplæringa ved skolen så langt Eidskog Montessoriskole er godkjent.

Vedtaksbehandling og klagemulighet:
Alle søknader behandles konfidensielt og i henhold til skolens inntaksreglement.
Vedtak om inntak fattes av styret ved Eidskog Montessoriskole.
Statsforvalteren i Innlandet er klageinstans ved vedtak.
Klageadgangen er hjemlet i friskolelova § 3-1. Klagefristen er tre uker.

Spørsmål:
Ved spørsmål, vennligst ta kontakt med rektor, se kontaktinfo nedenfor.