Regler for behandling av søknader
Søknadsfrist:
For kommende skoleår er søknadsfristen 15.november.
Vedtak om inntak fattes etter at søknadsfristen har gått ut.
Søknader for inneværende skoleår:
Dersom det er ledig kapasitet, har skolen mulighet for løpende inntak av nyinnflyttede elever til Eidskog kommune.
Svarfrist:
Etter vedtak om inntak må foresatte bekrefte at de tar i mot plassen i henhold til oppsatt svarfrist.
Oversittelse av svarfristen, kan medføre at eleven mister skoleplassen.
Elever som får innvilget plass har rett til å fullføre opplæringa ved skolen så langt Eidskog Montessoriskole er godkjent.
Vedtaksbehandling og klagemulighet:
Alle søknader behandles konfidensielt og i henhold til skolens inntaksreglement.
Vedtak om inntak fattes av styret ved Eidskog Montessoriskole.
Statsforvalteren i Innlandet er klageinstans ved vedtak.
Klageadgangen er hjemlet i friskolelova § 3-1. Klagefristen er tre uker.
Spørsmål:
Ved spørsmål, vennligst ta kontakt med rektor, se kontaktinfo nedenfor.